Företagsnamn
BSA KÖK & BAD AB
Organisationsnummer
556541-0130
Läs vår Integritetspolicy
För större förfrågan, begär offert.
Saknar ni en artikel? Säg till, vi kan ha leverantören i vårt sortiment men att den inte är upplagd eller att vi ej hunnit lägga upp den.
För att det ska vara enkelt att handla hos oss har vi ett ordersystem som är enkelt att använda och som ger dig överblick över det du handlat. För dig som tycker det verkar svårt följer här en beskrivning steg för steg hur du ska göra.
SÅ HÄR HANDLAR DU:
- När du hittat en produkt du vill köpa, ska du välja utförande och/eller färg om de valen finns.
- När du valt utförande och färg - klicka på den lilla knappen ”Lägg till”, så hamnar din vara automatiskt i kundvagnen, som du hittar upptill på sidan. Totalpriset för de produkter du valt visas i den runda knappen ”Kundvagn”.
- Ska du handla fler produkter - upprepa proceduren för varje produkt.
- Om du vill titta på kundvagnen så klickar du på ”Visa kundvagn”.
- Vill du ta bort produkter ur kundvagnen så klickar du på knappen ”Radera”.
- Vill du lägga till fler produkter till kundvagnen väljer du först produkt i shopen och sedan knappen ”Lägg till” precis som vanligt.
BETALNINGSALTERNATIV/KASSA:
När du handlat färdigt klickar du på knappen ”Till kassan”. Är du ny kund hos oss registrerar du dig med din e-postadress samt ett lösenord du väljer själv. Har du registrerat dig i vår webshop förut, logga då in med dina befintliga uppgifter genom att klicka på knappen ”Logga in” uppe till höger på sidan. Därefter kommer du till en sida där du får skriva i namn, adress, telefonnummer och e-mailadress. Fyll i alla uppgifter noggrant. Observera att du måste fylla i alla fält, för att du ska kunna beställa. På den här sidan, ser du också totalpriset inklusive frakt. OBSERVERA ATT DU MÅSTE VARA 18 ÅR - annars måste du ha målsmans medgivande.
Vi följer personuppgiftslagen.
Klarna Checkout - (Kort, faktura, delbetalning)
Läs igenom Köpvillkor för Klarna Checkout (öppnas i nytt fönster)
Bankgiro:
Betala med bankgiro via din bank.
När vi ser att pengar har kommit in på vårat konto behandlas din order.
Det här betalningsalternativet är det enda alternativet som fungerar för order över 50.000 kr.
Bankgiro - SEB: 5179-0541
Clearingnummer SEB Mölndal: 5164
För kunder utanför Sverige:
BIC: ESSESESS
IBAN: SE6550000000051641028556
Ange ditt beställnings-id som meddelande vid betalning med bankgiro. Din beställning läggs i kassan som vanligt, därefter gör ni en inbetalning manuellt via din bank efter att ordern är slutförd.
Kortbetalning: (OBS! ENDAST BETAL- OCH KREDITKORT UTFÄRDADE I SVERIGE.)
Betalar du med kort kommer du här att länkas till en krypterad sida där du får fylla i dina kortuppgifter, som sen skickas krypterat till banken. Blir betalningen godkänd är köpet klart och en bekräftelse kommer upp på skärmen. Om betalningen ej godkänns kommer det att framgå av skärmen. Prova då igen med ett annat kort (eller kolla så du fyllt i kortuppgifterna korrekt). Vi accepterar VISA, Mastercard och American Express. Viktigt att veta är att vi erbjuder 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort. Observera dock att det ej går att betala med Electron- eller Maestrokort då Svenska inlösare ej stöder online-handel med dessa. 3D Secure är en teknik framtagen av VISA för att verifiera dig som konsument när du betalar med ditt kort på Internet. Standarden används även av Mastercard. Fördelar för dig som konsument är att du får en möjlighet att verifiera att du är den verkliga kortinnehavaren, vilket innebär mindre risk att kortet används i bedrägligt syfte. Våra kortbetalningar hanteras av Klarna payment services och de är licensierade för 3-D Secure (Verified by Visa och MasterCard SecureCode) och certifierade enligt PCI DSS. De följer bankernas krav på sekretess och säkerhetcertifieringar. När betalningen godkänts skickas dina varor. Vid kortbetalning får du inom Sverige varorna skickade oftast med Posten, Schenker eller DHL. Andra transportörer kan förekomma.
Ångerrätt
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt från den dagen du mottagit din produkt. Detta gäller ej vid tillverkningsvara samt specialbeställda varor som tillverkas utefter order så som exempelvis Ballingslöv snickerier eller Fjäråskupan fläktar (Är du osäker på vilka varor som du har ångerrätt på så kan du kontakta oss för mer info). Vid en retur ska produkten skickas tillbaka i oanvänt skick och i originalemballage. Vid annat fall så tas det ut ett returavdrag beroende på produktens skick.
Vid retur står kund för både frakt och returfrakt, samt eventuella risker innebärande leverans tillbaka till oss eller angiven leverantör. OBS! Retur ska alltid skickas med företagspaket! (Se adress nedan) Privatpaket hämtas inte ut. Var noga med att ombudet förstår att paketet ska mottagas av företag och alltså inte gå till ombud.En returfraktkostnad kommer att debiteras i de fall då kund inte ombesörjer frakt själv. Du som kund blir informerad innan retur genomförs om kostnad för just din retur.
Vi godkänner ej retur via telefon. Eventuell retur sker skriftligt via mail till support@inredningsvaruhuset.se. I mailet behöver du meddela oss ordernummer och orsak till retur. Bifoga ångerblankett.
Retur med PostNord
I verktyget Skicka Direkt kan du enkelt köpa frakt online för ditt brev eller paket. Vi hjälper dig att välja dina bästa alternativ för paket, gods och brev inom Sverige, Norden, EU och utanför EU.
Skriv ut fraktsedlarna direkt hos ditt postombud, eller skriv ut fraktsedlarna själv och lämna sedan in dina paket hos valfritt ombud. Snabbt och enkelt med Skicka Direkt. Maxvikt 20 kg. Maxlängd 120 cm. Längd + omkrets max 300 cm.
Vi hämtar ej ut Returpaket på utlämningsställen eller postterminaler.
Vid avbeställning där leverans redan gått iväg från oss eller leverantör så måste du som slutkund ta emot produkten och göra en retur. Om man som kund väljer att inte hämta ut/ta emot produkt så kommer man att bli debiterad för eventuella hanteringskostnader.
Återbetalning sker inom 14 dagar och efter godkänd retur där produkt har återkommit i godkänt skick enligt våra och leverantörens stadgar.
Återbetalning via bankgiro sker till det konto som har betalat order.
Återbetalning via kort sker till det bankkort som har betalat order.
Återbetalning via Klarna sker till av er angivet konto. Vid obetald Klarna faktura/delbetalning så skjuts förfallodatum fram tills dess att ärendet är avslutat/godkänt och blir sedan makulerad.
Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.
Adress och kontaktuppgifter för retur:
BSA kök & bad
Johannefredsgatan 7
431 53 Mölndal
Tel: 0706-214380
Mail: support@inredningsvaruhuset.se
LEVERANSTID
Leverans sker oftast inom 3-12 arbetsdagar till utlämningsställe. Skulle detta mot förmodan ej kunna uppfyllas
försöker inredningsvaruhuset.se meddela detta. I detta fall har du givetvis rätt att avstå alternativt
ändra din beställning. Eventuella restnoteringar kan uppstå, vilket kan ge en fördröjd
leveranstid som inredningsvaruhuset.se ej kan påverka. Fjäråskupan har en leveranstid på
ca 3-5 veckor, eftersom deras fläktar handbyggs efter beställning.
Siemens, Bosch och Neff produkter levereras normalt inom 7 arbetsdagar.
Under semestertider (tex. industrisemester v.28-31), klämdagar och röda dagar har flera av våra leverantörer stängt.
Under dessa omständigheter kan leveranstiden vara längre än normalt.
Hör gärna av er till vår kundtjänst för uppdaterad information om leveranstid för respektive leverantör.
Beställningar från Norge hämtas på EU‐Terminalen i Strömstad.
Leveranstiden bör ej överstiga 2‐7 arbetsdagar, tidsbokning sker innan via telefon.
Om så önskas kan EU‐terminalen hjälpa till med leverans inom Norge mot en avgift.
Obs! Lägg in EU-Terminalens tel nummer 0047 är det om man ringer från Norge.
FRAKT
Fraktavgift 149:-, över 2000:- fri frakt*
*Undantag hemleverans, Ballingslöv snickerier, Stala diskbänkar. Fraktavgift upp till 399:-
REKLAMATION OCH GARANTI
Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till Konsumentverket. Reklamation innebär att du meddelar oss att du inte godtar varan och att du anger på vilket sätt du anser att varan är felaktig. Om varan är felaktig så rekommenderar inredningsvaruhuset.se att du reklamerar så fort som möjligt. Kontakta gärnakundtjänst om du vill reklamera en vara, ha gärna varans artikelnummer och ditt ordernummer till hands vid kontakt. Skriv vad som är fel på varan och varför du inte är nöjd. Det är viktig information för att kunna göra förbättringar och ge våra kunder en bättre service. Meddela om du vill ha en ny vara eller pengarna tillbaka. Skicka gärna tillbaka varan i originalemballaget, Vi står för eventuella fraktkostnader. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi frakten. När vi fått varan och godkänt reklamationen skickar vi en ny vara alternativt överför pengar så snart som möjligt till ditt bankkontonummer. Vänligen notera att vi ej löser ut varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav.
För elektriska hushållsapparater gäller 12 månaders garanti och 36 månaders reklamationsrätt. Det innebär följande. Under garantitiden ligger bevisbördan hos leverantören att kunna bevisa om det är ett ursprungligt fel som har orsakat att produkten har gått sönder eller om det beror på en yttre påverkan som har orsakat felet. Reklamationsrätten innebär omvänd bevisbörda, dvs konsumenten ska kunna bevisa att det är ett ursprungligt fel och att felet har funnits redan när dom fick produkten.
Du som kund har rätt att reklamera en vara i 3 år, men givetvis inom skälig tid.
Vi följer Almänna reklamationsnämnden vid eventuell tvist.
Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden,
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr
Adress och kontaktuppgifter för Reklamation och garanti:
Tel: 0706-214380
Mail: support@inredningsvaruhuset.se
BSA kök & bad
Johannefredsgatan 7
431 53 Mölndal
LAGEN OM DISTANSHANDEL:
Vi följer Konsumentverkets riktlinjer gällande lagen om distanshandel.
Vid tvister som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr.
För information om vilka rättigheter du som har som konsument rekommenderar vi dig att besöka Konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se.
VID EVENTUELLA TRANSPORTSKADOR
Som kund anmäler du eventuella transportskador till kundtjänst inom 5 arbetsdagar från det tillfälle varan tagits emot, du behöver även anmäla skadan till respektive fraktbolag på fraktsedeln eller genom att ringa fraktbolaget och ange fraktsedelsnummer. Kontrollera godset noga vid leveransen, om några skador är synliga på emballage eller på varan vid mottagandet så notera detta på fraktsedeln innan du kvitterar denna. Avemballera varan direkt efter mottagandet. Anmäl synliga skador direkt till chauffören. Som kund behöver du anmäla dolda transportskador till kundtjänst inom 5 arbetsdagar efter mottagandet.
Uppbärning
Om du önskar få hjälp med att bära upp en eller flera tunga produkter kan du välja leveranssättet Uppbärning, Du får då dina varor uppburna till den plats du visar i ditt hem med undantag för platsbrist eller om dörröppningen är för smal. Uppburna produkter avemballeras alltid.
Upp-/inbärning av kyl/frys Side-by-side i lägenhet/hus kan endast göras under förutsättning att skåpet går in genom dörren med komplett emballage. Var vänlig att kontrollera detta innan du väljer Uppbärning som leveranssätt. Vår transportfirma har tyvärr inte möjlighet att avlägsna emballage, hänga av dörrar eller liknande för att kunna bära in skåpet. Om du väljer att köpa till tilläggstjänsten Installation får du förstås även hjälp med att ta av emballaget. Observera att de anställda på vår transportfirma av försäkringsskäl inte har möjlighet att ta av sig sina skor när de bär in produkter. Täck därför gärna över ditt golv om du har ömtåliga eller fläckkänsliga golv. Om förutsättningarna kräver extra personal med extra bil kan tilläggsdebitering ske i efterhand.
Leveranssättet Uppbärning kan erbjudas till kunder i hela landet, med undantag för orter som kräver båttransport (på Gotland erbjuder vi uppbärning). Men observera att du som kund på vissa orter måste vara behjälpig vid uppbärningen.
När du väljer Uppbärning som leveranssätt möjliggör det också att du kan välja tilläggstjänsterna Installation och Retur (bortforsling av din gamla produkt för återvinning).
Tilläggstjänster
Om du förutom Uppbärning även skulle vilja få hjälp med att installera din nya produkt och/eller forsla bort din gamla produkt, kan du välja tilläggstjänsterna Installation och Retur.
Vid beställning av dessa tilläggstjänster kan det ta en till tre extra leveransdagar.
Villkor för Installation
Om du väjer Installation som tilläggstjänst finns det några saker du behöver tänka på:
Installation genomförs endast på befintliga framdragna uttag och ledningar.
Eventuell gammal produkt måste vara borttagen, såvida du inte har valt tilläggstjänsten Retur.
Extra materialkostnad kan tillkomma om installationen kräver material utöver den utrustning som följer med produkten. (Extrakostnader debiteras i efterhand från oss)
Du behöver före installationen kontrollera att du har rätt spänning för produkten, det vill säga 230 alternativt 400 volt.
Vid installation av en hel- eller halvintegrerad produkt, som till exempel en integrerad diskmaskin, kyl, frys & kyllåda ingår inte montering av den självvalda frontluckan eller dörrfronten.
Vid installation av en tvättmaskin och/eller torktumlare, måste installation ske i ett våtutrymme (t.ex. badrum).
Vid installation av en diskmaskin måste det finnas ett läckageskydd i form av en droppskyddsbricka tillgängligt (medföljer inte utan köps som tillbehör). Vi råder dig att köpa till ett nytt läckageskydd samtidigt som du köper din diskmaskin.
Vid installation av tvätt- och/eller diskmaskin ska du även se till att det finns en lättillgänglig och fungerande ballofix (avstängningskran) på till exempel blandaren.
Platsen där produkten ska placeras måste således vara förberedd och klar innan installationen kan påbörjas.
Villkor för Retur
Om du väljer Retur som tilläggstjänst, det vill säga bortforsling av din gamla produkt för återvinning, finns det några saker du behöver tänka på:
Produkten får inte sitta fast i vägg eller liknande, utan måste vara avinstallerad (om man har valt installation som tillägg så kan man få hjälp med avinstallation).
Kyl- och frysskåp måste vara tömda på mat, avfrostade och urtorkade.
Disk- och tvättmaskiner ska i möjligaste mån vara tömda på vatten.
Vid retur av Side-By-Side där förutsättningarna kräver extra personal med extra bil kan tilläggsdebitering ske i efterand.
Leverans med inbärning
Varor levereras till kund efter avtalad tid (FM 8-13 alt EM 12-17 , kväll 16-21), varor lämnas på av kund anvisad plats i hemmet, undantag platsbrist t.ex. dörröppning är för smal. Eventuella maskiner som skall i retur för skrotning skall vara urplockade samt avinstallerade när leverans personal anländer. Levererade varor avemballeras alltid.
Leverans med installation
Alla installationer görs på befintliga fungerande uttag. Kontrollera att uttagen fungerar till den maskin ni köpt.
Tvättmaskin
Arbetsuppgifter: Transportsäkring borttages, inkoppling av el och vatten, ställes i våg och maskin provköres.
Att tänka på: Tvättmaskinen levereras med 1,5 meters in- och avloppsslang, den kan inte stå längre än 1,2 meter från uttag för el/vatten.Längre slangar finns att köpa separat.
Diskmaskin
Arbetsuppgifter: El och vatten kopplas in, ställes i våg och rätt höjd samt testköres.
Att tänka på: Vid nyinstallation skall sockel samt ev. köksskåp vara borttaget. El vatten samt avlopp skall vara framdraget. Diskmaskinen levereras med 1,5 meter långa in- avloppsslangar, den kan inte stå längre än 1,2 meter från tag för el/vatten och avlopp. OBS Diskmaskinerna levereras utan droppbricka.(går att köpa till)
Det måste finnas en ballofix (avstängningskran) vid vattenanslutningen/blandaren.
Spis
Arbetsuppgifter: Installation utav spis i rätt höjd, el kopplas ifall uttag finns.
Vid installation av 230v spis flyttas kabel från gamla spisen till den nya.
Att tänka på: Kontrollera att spis får plats på avsedd plats. Kontrollera att ni har rätt spänning framdraget till den nya spisen, detta görs enklast genom att titta i proppskåpet hur många proppar som går till spisen 1 propp = 230v, 3 proppar = 400v.Obs vid Induktionspis skall även noll ledare finnas.
Torktumlare/Torkskåp
Arbetsuppgifter: El kopplas och maskinen provköres. Vid frånlufts maskin dras frånluftsslang.
Att tänka på: Kontrollera ifall frånlufts torktumlare får användas i huset.
Kylskåp/Frysskåp/frysbox
Arbetsuppgifter: Monteras i våg. Hyllor monteras i logisk ordning. El kopplas ifall produkten har separat strömbrytare, eventuella överskåp monteras. Obs elkabeln till skåpen är inte längre än skåpen !!.
Att tänka på: Produkterna får plats på avsedd plats. Inte slå på strömmen, för tidigt följ anvisningar i bruksanvisning.
Side by Side
Kunden ansvarar själv för att utrymme finns till anvisad plats ( dörrbredd och takhöjd ).
Vid installation tas emballage av samt skåpet ställes i våg. Dörrar med elektronik i hängs ej om eller monteras bort.
Vid installation installeras vattenanslutning på befintlig fungerande anslutning.
Fläktar / Minikök
Vid installation av fläkt eller minikök , observera att inkoppling av blandare/avloppstam ej utförs(kräver VVS)
Vid fläkt installationer utförs inga nya snickeri arbeten / ombyggnationer.
Observera!
Snickeriarbeten utföres ej. Köksskåp skall vara borttagna samt hål skall vara för-borrade vid behov. Inbyggda kyl/frys skall vara borttagna från platsen för nya varor vid köp av endast leverans.
Vid avbokning / ändring av frakt-tiden skall detta göras 2 dagar innan bokad tid för att frakten skall återbetalas.
Tilläggstjänsterna fungerar endast i Stockholm, Göteborg och Malmö, utanför dessa
områden tillkommer det en milersättning (ring oss för mer info).
För att kunna handla med Collector Bank ska du vara minst 18 år. För att se fullständiga villkor för Collector Banks faktura se länkarna nedan:
Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel i text eller pris. I eventuellt fall där pris har angivits fel och köp har genomförts så ger vi oss rätten att häva den berörda beställningen.
PRICERUNNER KÖPGARANTI
Som medlem på PriceRunner skyddas ditt köp upp till 50.000 kronor om något skulle gå fel. Denna Köpgaranti kostar inget för dig som konsument och gäller på alla köp när du handlar hos oss.
Köpgarantin gäller för privatpersoner skrivna i Sverige. Om en butik inte tar sitt ansvar enligt lagen och löser problem relaterade till ett köp inom 60 dagar så träder garantin i kraft.
Även om du inte redan är medlem hos PriceRunner och kommit till vår hemsida genom dem så kan ditt köp omfattas av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är registrera dig inom en timme efter ditt köp. Att bli medlem kostar inget och tar mindre än tre minuter! Skaffa PriceRunner Köpgaranti idag
PriceRunner Köpgaranti ersätter dig för skada på varan vid leverans, trasig vara, om en enskild vara saknas vid leverans, om varan är felaktig eller om leverans av varan uteblir. Tänk på att beställningen måste vara adresserad till dig som privatperson. Ersättning betalas endast för inköpskostnader, fraktkostnader och den direkta ekonomiska skada du som kund lidit. Ingen ersättning lämnas för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter. På PriceRunner hittar du en lista på kategorier som ej omfattas samt kompletta finstilta villkor som gäller.