Ångerrätt & garanti

Ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt från den dagen du mottagit din produkt. Detta gäller ej vid tillverkningsvara samt specialbeställda varor som tillverkas utefter order så som exempelvis Ballingslöv snickerier eller Fjäråskupan fläktar (Är du osäker på vilka varor som du har ångerrätt på så kan du kontakta oss för mer info). 

Vid retur kontakta alltid oss före på support@inredningsvaruhuset.se (ej telefon). I mailet behöver du meddela oss ordernummer och orsak till retur. Bifoga ångerblankett. Därefter får du information hur returen går tillväga. Beroende på tillverkare och produkt så kan dessa kommas att behöva skickas till olika lager.

Vid en retur ska produkten skickas tillbaka i oanvänt skick och i originalemballage. Vid annat fall så tas det ut ett returavdrag beroende på produktens skick. 

Vid retur står kund för både frakt och returfrakt, samt eventuella risker innebärande leverans tillbaka till oss eller angiven leverantör. OBS! Retur ska alltid skickas med företagspaket! (Se adress nedan) Privatpaket hämtas inte ut. Var noga med att ombudet förstår att paketet ska mottagas av företag och alltså inte gå till ombud.En returfraktkostnad kommer att debiteras i de fall då kund inte ombesörjer frakt själv. Du som kund blir informerad innan retur genomförs om kostnad för just din retur.

Retur med PostNord
I verktyget Skicka Direkt kan du enkelt köpa frakt online för ditt brev eller paket. Vi hjälper dig att välja dina bästa alternativ för paket, gods och brev inom Sverige, Norden, EU och utanför EU.

Skriv ut fraktsedlarna direkt hos ditt postombud, eller skriv ut fraktsedlarna själv och lämna sedan in dina paket hos valfritt ombud. Snabbt och enkelt med Skicka Direkt. Maxvikt 20 kg. Maxlängd 120 cm. Längd + omkrets max 300 cm.

Ångerblankett

Vi hämtar ej ut Returpaket på utlämningsställen eller postterminaler.

Vid avbeställning där leverans redan gått iväg från oss eller leverantör så måste du som slutkund ta emot produkten och göra en retur. Om man som kund väljer att inte hämta ut/ta emot produkt så kommer man att bli debiterad för eventuella hanteringskostnader.

Återbetalning sker inom 14 dagar och efter godkänd retur där produkt har återkommit i godkänt skick enligt våra och leverantörens stadgar.

Återbetalning via bankgiro sker till det konto som har betalat order.
Återbetalning via kort sker till det bankkort som har betalat order.
Återbetalning via Klarna sker till av er angivet konto. Vid obetald Klarna faktura/delbetalning så skjuts förfallodatum fram tills dess att ärendet är avslutat/godkänt och blir sedan makulerad.

Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

Adress och kontaktuppgifter för retur:

BSA kök & bad
Johannefredsgatan 7
431 53 Mölndal
Tel: 0706-214380
Mail: support@inredningsvaruhuset.se

Garanti och reklamationsrätt

inredningsvaruhuset.se säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av godkänd serviceverkstad, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavandefel eller felinställd produkt måste vi via våra serviceverkstäder debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta oss för mer information.

Service

Vi har samarbetspartners som erbjuder rikstäckande service för att ge dig som kund ett förstklassigt garantiförfarande. Vid serviceärenden ska du i första hand kontakta tillverkarens serviceorganisation.

Kontakta oss för mer information.